Κυριακή 17 Απριλίου 2016

Το νέο ΕΣΠΑ πάει από παράταση σε παράταση. Ανικανότητα ή εσκεμμένη ικανότητα?

Η αγορά έχει στεγνώσει από ρευστό, η ανεργία έχει την πρωτιά της στην Ευρώπη, οι νέοι επιστήμονες μεταναστεύουν για άλλες χώρες αφού η χώρα που τους σπούδασε είναι άχρηστη να τους απορροφήσει. 
Μπορεί η αγορά έχει στεγνώσει αλλά το υπουργείο Οικονομίας επιμένει να κάνει... καθυστερήσεις και να παίζει παράταση. Και μάλιστα η πολιτική αυτή φαίνεται να εφαρμόζεται στο προγράμματα για την ενίσχυση επιχειρήσεων που έχουν προκηρυχθεί στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ. Συγκεκριμένα, όπως γράφει η «Καθημερινή Της Κυριακής» μετά την πολύμηνη καθυστέρηση στην προκήρυξη, τώρα το ΥΠΟΙΚ προχωρά σε παρατάσεις στην ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, που μετατίθενται για το Μάη.
Ταυτόχρονα μέσω της άλλης... σταθερής πολιτικής της καθυστέρησης στην απορρόφηση των κονδυλίων, το μεγάλο στέγνωμα της αγοράς ολοκληρώνεται. Επιπλέον, την ίδια στιγμή ο νέος αναπτυξιακός νόμος που αποτελεί σαφή και κατηγορηματική κυβερνητική δέσμευση παραμένει κλεισμένος στα συρτάρια. Ανάλογη τύχη έχει και το πακέτο Γιούνκερ που παραμένει ευσεβής πόθος για την κυβέρνηση.

Ανικανότητα ή εσκεμμένη ικανότητα?
Όλες αυτές οι ολιγωρίες λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, που ολοένα ξεμένει από ρευστό και δεν μπορεί να αποδώσει αυτό που χρειάζεται ο τόπος. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία το Φεβρουάριο δόθηκαν μόλις 23 εκατομμύρια ευρώ σε νέα δάνεια στις μικρές επιχειρήσεις, 61 εκατ. στις μικρομεσαίες και 207 στις μεγάλες.

Πηγή:www.iplus.gr

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

Στη Λέσβο ξεπληρώνει χρέος 100 ετών: ”Σε αυτά τα βότσαλα πάτησαν και οι γονείς μου”




Ο κύριος στη φωτoγραφία είναι ο Ed St’George. Έφυγε από την πόλη του , το Irvine της Καλιφόρνια το Νοέμβρη του 2015 και ήρθε στη Λέσβο.


Ήρθε ξεκάρφωτος, χωρίς να γνωρίζει κανέναν στη χώρα μας. Έπιασε ένα σπιτάκι στη Συκαμνιά , νοίκιασε και ένα αμαξάκι και κάθε μέρα έψαχνε πως θα βοηθήσει τους πρόσφυγες και τους ντόπιους που τους περιθάλπουν.


Ταυρί ολόκληρο ο Ed, με βρήκε στην Εφταλού και με παρακάλεσε να τον πάρουμε μαζί μας να βοηθήσει στην εθελοντική δράση που οργάνωσα. Στην αρχή μου φάνηκε σα χαζοαμερικάνος, αλλά ήταν ευγενικός και παρόλο την ηλικία του των 65+ ετών είχε τον κατάλληλο σωματότυπο για τις αγγαρείες που μας περίμεναν, οπότε τον πήρα κοντά.

Αφού περάσαμε μαζί όλη την ημέρα κουβαλώντας σκουπίδια, ρούχα και εφόδια, ρώτησα τους ντόπιους για αυτόν αλλά δεν ήξερε κανείς τίποτε! Δεν τους είχε δώσει λεπτομέρειες για την παρουσία του στο νησί.
Μου είχε κάνει εντύπωση το πανάκριβο κινητό του και η εμμονή του να πατάει ξυπόλητος στην ακροθαλασσιά, και του έπιασα κουβέντα.

O Ed είχε γεννηθεί το 1946 στην Αθήνα από Μικρασιάτες πρόσφυγες, οι οποίοι έφυγαν το 1949 για την Αμερική κυνηγημένοι για τις πολιτικές τους θέσεις.
Βγήκε στη σύνταξη πρόσφατα και όταν έμαθε για το προσφυγικό θέμα στην Ελλάδα, σηκώθηκε και ήρθε στην Ελλάδα πρώτη φορά στη ζωή του για να βοηθήσει.
«Γιατί έτσι Ed;», τον ρώτησα.
«Οι γονείς μου έφυγαν μωρά προσφυγόπουλα από τη Μικρά Ασία. Τα αδέρφια τους που έμειναν πίσω χάθηκαν όλα στον πόλεμο. Η βάρκα του πατέρα μου βούλιαξε λίγο έξω από το Μόλυβο και οι Έλληνες τους έσωσαν. Τους έβαλαν στα σπίτια τους, τους τάισαν, τους έντυσαν και τους αποχαιρέτησαν στο ταξίδι τους προς Αθήνα.
Σε αυτά τα βότσαλα πάτησαν και οι γονείς μου πριν 100 σχεδόν χρόνια!
Οφείλω τη ζωή μου, τα παιδιά μου, την περιουσία μου στην ανιδιοτελή στάση των Μυτιληνιών. Ήρθα να ξεπληρώσω το χρέος μου πριν πεθάνω Panos!»

Τι να πεις μετά από αυτό;

Καλή χρονιά σε όλους!

Επειδή την υγεία μας όσο και αν ευχηθούμε δεν την ελέγχουμε απόλυτα, από τη μία εύχομαι να μην αποφεύγουμε τις δυνατές συγκινήσεις, τις προκλήσεις, τη σκληρή δουλειά.
Από την άλλη ας δείξουμε συμπόνοια, ανθρωπιά, ανοχή και αγάπη στους γύρω μας γιατί όταν θυμηθούμε να το κάνουμε στο μέλλον, ενδέχεται να είναι αργά!!

Παναγιώτης Σαμαράς - nostimonimar.gr

Δευτέρα 11 Απριλίου 2016

Σεισμός 4,4 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά


Σεισμική δόνηση μεγέθους 4,4 Ρίχτερ σημειώθηκε απόψε στις 21.53 στην θαλάσσια περιοχή στα δυτικά της Κεφαλονιάς, σύμφωνα τα στοιχεία που δίνει το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται 19 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Αργοστολίου και 302 χιλιόμετρα δυτικά της Αθήνας. Το εστιακός βάθος εκτιμάται στα 5 χιλιόμετρα. Για την ώρα δεν υπάρχουν αναφορές για ζημιές ή τραυματισμούς στο νησί.

 
πηγή: www.iplus.gr

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

10.000 Αθηναίοι πήγαν στο Σύνταγμα για να αφήσουν κάτι για τους πρόσφυγες



Πρωτοφανής η ανταπόκριση του κόσμου για αλληλεγγύη και βοήθεια.  Άνθρωποι σε αναπηρικό καροτσάκι, ηλικιωμένοι, γονείς με τα παιδιά στην αγκαλιά τους, νεαρός κόσμος, όλοι περνούσαν και άφηναν και κάτι για τους πρόσφυγες, τους άστεγους, τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.  
Μέχρι και την τελευταία στιγμή λίγο μετά τις 6 το απόγευμα οι Αθηναίοι έφταναν στην πλατεία Συντάγματος και άφηναν σακούλες με ρούχα, τρόφιμα, φάρμακα, βρεφικά είδη, είδη υγιεινής.  
Σχεδόν 10.000 άτομα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του «Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης» και με αμείωτο ρυθμό συνέχιζαν να προσέρχονται στην πλατεία.  

963prosfyges (2).jpg
Alexandros Michailidis / SOOC  

«Από τις 10 το πρωί δεν έχουν σταματήσει ούτε λεπτό να έρχονται και να προσφέρουν» δηλώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ μέλος του «Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης» και υπογραμμίζει ότι η προσέλευση του κόσμου έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. «Είναι συγκινητική αυτή η ανταπόκριση. Δεν περιμέναμε όλη αυτήν την ευαισθησία που έχει δείξει ο κόσμος και τα κύματα αγάπης που σήμερα εισπράξαμε». Άνθρωποι σε αναπηρικό καροτσάκι, ηλικιωμένοι, γονείς με τα παιδιά στην αγκαλιά τους, νεαρός κόσμος, όλοι περνούσαν και άφηναν και κάτι για τους πρόσφυγες, τους άστεγους, τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη.  
Οι 200 εθελοντές παραλάμβαναν τις σακούλες και τις ταξινομούσαν. «Κατευθύνουμε τον κόσμο ανάλογα με το τι προσφέρει σε ποιο τομέα να τα τοποθετεί. Έχουμε μαζέψει τρόφιμα, ρούχα και παπούτσια ακόμη και χαλί» μας λέει ένας από τους εθελοντές.  
963prosfyges (3).jpg
Alexandros Michailidis / SOOC  

Τα δυο φορτηγά που διατέθηκαν από εταιρεία μεταφορών γέμισαν με κούτες, τσάντες ακόμη και βαλίτσες, ενώ αυτοκίνητα εθελοντών έκαναν αμέτρητες διαδρομές προς τις αποθήκες όπου θα γίνει η ταξινόμηση, διαλογή και τέλος η παράδοση.   «Τελικός προορισμός είναι τα κέντρα υποδοχής προσφύγων σε Ελληνικό, Πειραιά και γενικά όπου υπάρχει δομή εδώ στην Αθήνα, ενώ θα σταλούν αρκετά πράγματα και στην Ειδομένη. Παράλληλα, θα προσφέρουμε ένα μέρος και στην 'Κοινωνική Κουζίνα ο Άλλος Άνθρωπος', αλλά και στο Στέκι Μεταναστών» υπογραμμίζει ένα μέλος του Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης.  
Αρκετά τρόφιμα και είδη υγιεινής βέβαια δίνονταν εκείνη την ώρα σε πρόσφυγες και άστεγους που βρέθηκαν στην πλατεία Συντάγματος. Στα άμεσα σχέδια πάντως του Δικτύου είναι να οργανωθεί σύντομα μια ανάλογη πρωτοβουλία για να συγκεντρωθούν εκ νέου κυρίως τρόφιμα, φάρμακα και είδη υγιεινής, καθώς «πολύς κόσμος μας πλησίασε και μας ζήτησε κάτι τέτοιο γιατί ήθελε να έρθει, αλλά δεν πρόλαβε» συμπληρώνει ένας εθελοντής. 

Mega τέλος εποχής - Ποια είναι η επόμενη μέρα;



Σήμερα Δευτέρα κρίνεται η 26χρονη πορεία του Mega, μετά από μία ακόμη άκαρπη συνεδρίαση του Δ.Σ.

Η τελευταία προθεσμία για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου έληξε την περασμένη Παρασκευή το μεσημέρι, αλλά η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έδωσε άτυπη προθεσμία έως και τη Δευτέρα το πρωί. Αν δεν βγάλει λευκό καπνό, το αυριανό Δ.Σ. των μετόχων θα είναι το τελευταίο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση η διαχείριση του καναλιού θα περάσει στις τράπεζες. READ MORE

Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Η μεγάλη απάτη των Τουρκοκυπρίων



Μια παραπλάνηση 50 χρόνων εις βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας και της ανθρωπότητας. «…στο τέλος, ο χρόνος γενικά αποκαλύπτει εκείνο που το ψέμα ήλπιζε να κρύψει».
Η προπαγανδιστική απάτη των Ορέκ-Ντενκτάς το 1965, την οποία εντόπισαν αμέσως υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του ΟΗΕ, η οποία, ωστόσο, παραμένει έως σήμερα η βάση της τουρκικής προπαγάνδας....READ MORE

Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Παναγιώτης Τέτσης- «Εφυγε» ο αλχημιστής των χρωμάτων



Ο δάσκαλος και ακαδημαϊκός, ο αιώνιος έφηβος, πέθανε λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, προς τα ξημερώματα του Σαββάτου, σε ηλικία 91 ετών καθώς αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Νοσηλευόταν στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός μετά από επιδείνωση της υγείας του το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πρόκειται για βαρύτατη απώλεια καθώς θεωρείτο ένας από τους σπουδαιότερους ζωγράφους που διαμόρφωσαν την ελληνική μεταπολεμική ζωγραφική μαζί με τον Γιάννη Μόραλη. Με πλούσιο πνευματικό, καλλιτεχνικό και διδακτικό έργο, ύμνησε το ελληνικό φως και χρώμα.

Αρκεί να έχεις βρεθεί μια και μόνο φορά μπροστά σε ένα έργο του για να καταλάβεις τι σημαίνει χείμαρρος χρωμάτων. Αρκεί να έχεις σταθεί λίγα μέτρα πιο μακριά από το τελάρο του και χωρίς να προσέξεις αν έχει ζωγραφίσει ένα φιλικό του πρόσωπο, ένα μπουκέτο φρέσκα λουλούδια ή αν είχε χτίσει από την αρχή με τα χρώματά του τα βράχια της αγαπημένης του Υδρας, να κλείσεις τα μάτια και να γίνουν όλα μπροστά σου χρώμα.

Αυτός ήταν ο Παναγιώτης Τέτσης, ο αλχημιστής των χρωμάτων, όπως τον έχουν χαρακτηρίσει, ο δάσκαλος κι ακαδημαϊκός, ο αιώνιος έφηβος.

Ενα γλυκό του κουταλιού απαραίτητο κέρασμα στο υπόγειο ατελιέ του, στην οδό Ξενοκράτους, καταφύγιο για την τέχνη του τα τελευταία 59 χρόνια. Ενα ποτήρι παγωμένο νερό κι ένα μπουκέτο λουλούδια στο τραπεζάκι, δίπλα στα ασφυκτικά τοποθετημένα τελάρα, τα χρώματα και το τηλέφωνο, μια συσκευή στην οποία απαντούσε μόνο αν ήξερες να τον καλέσεις έχοντας προηγηθεί το κατάλληλο σύνθημα, αλλιώς μπορούσε να κουδουνίζει για ώρες.

Κι εκείνος αεικίνητος, με ευκινησία σχεδόν εφηβική, να ελίσσεται ανάμεσα σε όλα τούτα, να έχει όρεξη να μιλήσει για πολιτική και ιστορία, για τέχνη ή για τον καιρό, χωρίς να χαρίζεται σε κανέναν και συχνά γκρινιάζοντας για όσα τον ενοχλούσαν στη δημόσια ζωή.

Ο «ακαδημαϊκός» έλεγαν όσοι δεν τον γνώριζαν και ήθελαν να δείξουν τον σεβασμό τους. Ο «δάσκαλος» έλεγαν οι περισσότεροι, ακόμη κι ορισμένοι που δεν είχαν περάσει από το εργαστήριο του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, εκεί που δίδασκε από το 1976 ως το 1991 δείχνοντας τον δρόμο σε πολλούς καταξιωμένους σήμερα ζωγράφους, Κι εκείνος προτιμούσε τον δεύτερο τίτλο. Καμάρωνε γι’ αυτόν. Κι ας είχε γευθεί πολλές τιμές στην μεγάλη και γεμάτη συγκινήσεις διαδρομή του, με πλέον πρόσφατη εκείνη της περασμένης Δευτέρας, όταν το Υπουργείο Πολιτισμού του απένειμε το νεοσυσταθέν εικαστικό βραβείο Γιάννης Μόραλης, το οποίο δεν κατάφερε να παραλάβει, καθώς χρειάστηκε να εισαχθεί στο νοσοκομείο.

Γιατί όμως η ζωγραφική του Παναγιώτη Τέτση συγκινούσε τόσους πολλούς; Για ποιο λόγο τα εγκαίνια των εκθέσεων του θύμιζαν διαδήλωση; Και γιατί δύσκολα κάποιος θα προσπερνούσε έναν πίνακα του, χωρίς να εγκλωβιστεί σε αυτόν χρωματικό κυκλώνα που κατάφερνε να δημιουργήσει στα έργα του;

Διότι «η ζωγραφική του είναι μαγική, ευφραίνει τα μάτια και την ψυχή και ταυτόχρονα γυμνάζει το βλέμμα μας ν’ αναζητεί την αποκάλυψη μέσα στο ασήμαντο», εξηγεί η ομότιμη καθηγήτρια στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης. Μαρίνα Λαμπράκη –Πλάκα. «Το θέμα είναι για αυτόν απλό ερέθισμα: από ένα απλό κανάτι με πινέλα ακουμπισμένο σ’ ένα τραπεζάκι ως τη γεωμετρία της Ύδρας, την ώρα που την αγκαλιάζει ο πρώτος ήλιος και την αποχαιρετά ο τελευταίος, θωπεύοντάς τη με το μελένιο φως του, και ως τη λαϊκή αγορά της Παρασκευής στην Ξενοκράτους, που θα εμπνεύσει στον ζωγράφο τη μνημειώδη ζωφόρο των πενήντα μέτρων».

Κι αν η αλήθεια είναι ότι όλοι λίγο-πολύ έχουμε δει ένα έργο του με τις θάλασσες και τους απόκρημνους βράχους της Υδρας, τα πεύκα της Σίφνου ή τα ολόσωμα πορτρέτα των φίλων του – διότι ο ίδιος δεν έκανε ούτε αυτοπροσωπογραφίες, ούτε δεχόταν παραγγελίες – καθώς μόνο οι ατομικές του εκθέσεις ξεπερνούν τις 90. Οσοι, όμως, έχουν έρθει αντιμέτωποι με τη Λαϊκή Αγορά είναι μια εμπειρία που δύσκολα λησμονιέται. Τελάρα ύψους 2,5 μ. και πλάτους 4 μ. το ένα πλάι στο άλλο γεμάτα ανθρώπους διαφορετικούς μεταξύ τους, πάγκους γεμάτους φρούτα και λαχανικά, κίνηση…

Νιώθεις σαν να πρόκειται για έναν στρόβιλο που είναι έτοιμος να σε αρπάξει και να σε βάλει και σένα μέσα σε ένα από τα τελάρα, να ακούσεις τους μανάβηδες που διαλαλούν την πραμάτεια τους, να μυρίσεις τη φρεσκάδα των χόρτων που έχουν κοπεί πριν λίγες ώρες, να γευτείς τους χυμούς των φρούτων που «σπαρταράνε» πάνω στους πάγκους.

«Είναι ένα έργο που επιβάλλεται αμέσως στον θεατή», έγραφε ο μεταξύ άλλων παλιός διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνος Καλλιγάς. «Δεν είναι το μέγεθος του, ούτε η έκταση που επιβάλλονται, αλλά ο τρόπος, ο γενναίος τρόπος της εκτέλεσής του. Η σύνθεση δίνει ένα χρωματικό ποίημα της ζωής που είναι τόσο κοντά μας και δεν τη βλέπουμε», συνεχίζει για το έργο που όχι μόνο αναδεικνύει το μέγεθος της ζωγραφικής δεινότητας του καλλιτέχνη, αλλά και το παιγνιώδες πνεύμα του, αφού μέσα στο ετερόκλητο πλήθος που κυκλοφορεί στη λαϊκή αγορά έχει τοποθετήσει και μια ολόγυμνη γυναίκα να κάνει τα ψώνια της.

Και τώρα; Τώρα που ο Παναγιώτης Τέτσης εγκατέλειψε τα εγκόσμια μένει πίσω το φως που πλημμύριζαν τα έργα του. «Τόσο αστείρευτο, γενναιόδωρο κι αληθινό φως που σκέπτομαι πώς αν κάποια στιγμή το σύμπαν σκοτεινιάσει οριστικά, οι πίνακες του Τέτση θα λειτουργήσουν ως γεννήτριες φωτός», γράφει η ακαδημαϊκός και ποιήτρια, Κική Δημουλά.

Βιογραφικό

Γεννήθηκε το 1925 και το 1940 παίρνει τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής, ενώ την ίδια χρονιά μαθητεύει στον Πικιώνη και τον Χατζηκυριάκο – Γκίκα. Το 1943 σπουδάζει στο προπαρασκευαστικό τμήμα της «Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών» στην Αθήνα, κοντά στους Δ. Μπισκίνη και Π. Μαθιόπουλο. Ακολουθεί εισαγωγή του στα εργαστήρια της Σχολής, κοντά στον Κ. Παρθένη, απ’ όπου αποφοίτησε το 1949. Μέλος της ομάδας Αρμός Α και αργότερα της ομάδας Αρμός Β, το 1951 διορίστηκε επιμελητής στην έδρα του ελεύθερου σχεδίου με καθηγητή τον Χατζηκυριάκο – Γκίκα στην Ανώτατη Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ. Από το 1953 έως το 1956, εγκαθίσταται στο Παρίσι, με υποτροφία του ΙΚΥ. Εκεί, στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού διδάσκεται την τέχνη της χαλκογραφίας.

Από το 1958 έως το 1976 διδάσκει στο Ελεύθερο Σπουδαστήριο Καλών Τεχνών (γνωστή αργότερα ως «Σχολή Βακαλό»), ενώ παράλληλα (έως το 1962) διδάσκει ελεύθερο σχέδιο στη «Σχολή Σχεδιαστών του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου». Το 1958 το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Τέχνης τον εκλέγει μεταξύ Ελλήνων υποψηφίων, για το διεθνές βραβείο του Μουσείου Γκουνγκενχάιμ, όπου και εκτίθεται το έργο του. Συμμετείχε στην Μπιενάλε του Sao Paulo (1957) και στην Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (1959). Ακολουθεί (1962) το Βραβείο Κριτικών για το έργο «Το Ναυπηγείο», ενώ το 1970 ορίζεται εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Μπιενάλε Βενετίας. Λόγω των ειδικών πολιτικών συνθηκών αρνείται τη συμμετοχή. Το 1976 ο Π. Τέτσης εκλέγεται καθηγητής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Γ΄ Εργαστήριο Ζωγραφικής, όπου διδάσκει έως το 1991. Το 1989 η σύγκλητος τον εκλέγει πρύτανη του Ιδρύματος και το 1993 εκλέγεται ακαδημαϊκός. Είχε παρουσιάσει έργα του σε 90 ατομικές και σε πάρα πολλές θεματικές – ομαδικές εκθέσεις.